Kilenc kulcslépés az érzelmi intelligencia fejlesztésére

Nagyon érdekes kutatásra bukkantam, amit több, mint 1 millió emberen végeztek el. A kutatás lényege az volt, hogy a top vezetők 90 százaléka rendkívül magas érzelmi intelligenciával bír és ehhez kilenc kulcslépést határoztak meg.

  1. Ne hasonlítsd össze magadat más emberekkel és más teljesítményekkel! Nem számít, hogy mások mit gondolnak, mit cselekszenek, a saját életedet magadnak kell érezned belülről.
  2. Bocsáss meg, de ne felejts! A sérelmeken vagy negatív helyzeteken lépj túl, de a jövőre való tekintettel észben kell tartanod, hogy ne kövesd el újra ugyanazt a hibát.
  3. Nem kell minden harcba beleállni! Holnap is lesz nap és akkor harcolj,  amikor neked is jó lesz a helyszín és az idő.
  4. Ne törekedj a tökéletességre! A tökéletesség nem létezik és amikor nem jön össze, akkor elég sok időt tölthetsz annak elemzésével, hogy mit és hol rontottál el.
  5. Ne élj a múltban! Sikertelenségek a kockázatvállalásból fakadnak, de a siker záloga az állhatatosság. És a sikerhez kockázatot kell vállalnunk újra, ha látjuk a célt.
  6. Ne rémülj meg a nehézségektől! Inkább koncentrálj a megoldásokra.
  7. Kerüld a negatív embereket! Sajnos hajlamosak vagyunk arra, hogy átvegyük más emberek negatív érzéseit. De ha mégis negatív , panaszkodó emberekkel vagyunk, akkor kérdezzünk rá, hogyan szándékoznak megoldani a problémáikat. És a beszélgetés sokkal produktívabb lesz.
  8. Ne neheztelj! A negatív érzések vezetnek a stresszhez, később a magas vérnyomáshoz és egyéb egészségügyi és mentális problémákhoz.
  9. Csak akkor mondj valamire igent, ha tényleg úgy gondolod! Sokak számára nehézséget jelent a NEM szó kimondása, de ha valamiben nem értünk egyet vagy nem vállalható, akkor ezt kell tennünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.